Gospodarka naszego kraju od kilkunastu lat przechodzi ciągłe zmiany, powstają nowe, nieznane dotąd specjalizacje. Pojawiają się firmy outsourcingowe, oferujące usługi, które jeszcze niedawno zarezerwowane były dla poszczególnych pracowników w obrębie konkretnej firmy, czy przedsiębiorstwa.

Tego typu zmiany bardzo łatwo zauważyć w przypadku firm oferujących sprzątanie i rozmaite usługi porządkowe. Jeszcze do niedawna za czystość w poszczególnych firmach czy instytucjach odpowiadali poszczególni pracownicy. Dziś coraz częściej zleca się to zewnętrznym firmom.

Z biegiem czasu, pojedynczy usługodawcy oferujący sprzątnie, mycie okien zastąpieni zostali przez profesjonalne agencje, zatrudniające własnych pracowników, oczywiście za odpowiednio wyższe stawki. Za sprzątanie mieszkań w Poznaniu, Warszawie czy Krakowie w zależności od dodatkowych czynników, płaci się od 3-6 zł za metr kwadratowy. Dlatego większość ich zleceń pochodzi od dużych firm i instytucji, zapewniających stały, określony poziom dochodu. Dzięki temu drobni usługodawcy mogą również pozostać na rynku, zajmując się sprzątaniem domów, mieszkań prywatnych zapracowanych klientów.

W większych miastach łatwo zauważyć już dominacje poszczególnych agencji, które by osiągnąć taka pozycję zainwestować musiały sporo czasu, wysiłku i środków. Większość z nich pochłonęły specjalistyczne maszyny piorące, odkurzacze, ale także reklama i promocja firmy.