Ryż brązowy Risana
1 vote, 9.00 avg. rating (134% score)

Dieta dla sportowca
Jaka dieta dla sportowca jest najlepsza? Być może słyszeliśmy, że ważną role odrywa tu wysoka zawartość białka. Owszem, białko w diecie osoby trenującej jest bardzo ważne aby budować mięśnie. Jeżeli naszym celem jest rozbudowanie klatki piersiowej lub bicepsów, musimy zadbać o odpowiednią podaż białka w naszej diecie. Jak taka dieta może wyglądać? Czy może być smaczna? Jak najbardziej. Głównym źródłem białka jest mięso, możemy tu wyróżnić szczególnie kurczak i ryby. Jest to mięso chude a więc zdrowe. Jeśli jesteśmy wegetarianami, możemy spróbować dostarczyć odpowiednią ilość białka jedząc rośliny strączkowe, na przykład: fasola biała, bob, soja. Jak skomponować smaczny posiłek?
Dobrym wyborem będzie kurczak, ryż oraz dowolne warzywa takie jak kalafior, brokuł czy fasolka szparagowa. Dieta bezmięsna również może być smaczna. Możemy zrobić wegetariańska wersje fasolki po bretońsku bądź meksykańskiego dania chili con carne. Ważne aby dieta była urozmaicony, by mogła dostarczać wszystkich niezbędnych elementów osobie trenującej.